Wednesday, December 31, 2008

PERKEMBANGAN SELEBRITI MALAYSIA




Tadi ad extra kelas histo...adus boringnye klas straight 8 jam......ms tgh belajar tbe2 lecture bg break jap.......




tgh break tu tbe2 ad kwn bkk citer psl artis msia skang...masyaallah katanya artis msia skrg dh teruk..teruk akhlak dn cara berpakaian.....artis msia skang makin berani...mcm2 kontroversi timbul menghangatkn dunia hiburan negara kita....




namun mereka harus sedar mereka menjadi perhatian dn mungkin ikutan khususnya golongan remaja.....




kisah terbaru perkahwinan rahsia antara aktres anak mami rita rudaini,32 n aidil zafuan,21 pemain bola sepak negara.ekeleh tua 2 taun ak je dh nk kawen..dh sunat ke blum..hahaha...perkahwinan diorang ni dibuat kt sonkhla pd 25 februari taun lps.....kluarga lelaki terguris sbb anak mereka rhsiakan perkhwinan die.....adus mslh tula muda2 nk kawin tp rita beb sme xnk...hahaha.....




satu lg psl michael jackson msk islam...bgsla...abby abadi pun dh cerai ngan norman sbb ad org ketiga..katanya org ketiga tu memey suhaiza..opsss..sorila jgn saman sy..sy org susah.....




anak yusof haslam yg xla kacak mne tp sbb byk duit kot..dh clash ngan diana ..alah awek yg belakon citer sembilu...(pnjg giler citer ni naik sembelit ak tgk)..diana ni br je 17 taun..tgh spm beb tp tula dh gatal nk bercinta....ha tula sedikit psl artis msia ni..aish2

amekla iktibar dr citer2 diorang ni

6 comments:

Anonymous said...

salam..yeah
skl lg sy dipakse utk mbri komen..
huhu..aritu sebok nk kawen..
skng sebok nk jd artis plk hehe
pepe je la fais huhu
ppl nawaday lebih dpngruhi media
hburan byk sgt..so bg mreke yg xde shield.. artis la idol mreke
haaa..so ?pe lg??
mari kite ikuti sunah mreke~ sala satunyer kawen spend juta2 pastu ceraaaai yeay =p baru la idup pnoh bgaye!! huhu cool kn?
nk ikut x fais? =p

al-fareast said...

hahah..medad ms ble lak ak paksa ko bg komen...lwk kn video2 tu..pale ko ak nk ikut diorang..mne yg xelok tu xyahla ikut..cm yusry ngan erra..kawen bgai nk rak..pas2 cerai..rugi duit je..kn elok klau duit diorang kawen tu sedekah kt anak yatim ke rumah2 kebajikan ke....ak xpenah jdkn diorang ni idola....

Anonymous said...

wah..saudara fais bercerita tentang artis pula ya?
izinkan saye berkongsi.
teringat saya ketika waktu kanak kanak dahulu,saya selalu menonton rancangan otomen.maka sejak kecil lagi saya sudah berazam untuk menjadi otomen,sebab saya suka menolong orang,dan otomen selalu menolong orang.apabila ayah menceritakan tentang pahlawan islam dahulu,saya selalu bandingkan dengan otomen,"ayah,agak agak ayah la kan..otomen taro ngan saidina umar sape lagi power ek?"
pening kepala ayah saya.

highlight nya di sini,media massa memang banyak mempengaruhi penonton.dulu,semasa saya kanak-kanak innocent,otomen idola saya,dan saya membesar dengan media massa..namun sekarang..alhamdulillah,saya tidak mengambil artis artis atau otomen sebagai idola saya..(dengan perkembangan umur dan kematangan,wajarkah saya mengambil otomen sebagai idola di usia tua ini? )
saya amat bersetuju dengan artis mesir di atas.anda benar.
wallahualam

ps:(tapi saya berminat jugak untuk mendapat kemahiran seperti asada ryutaro,walaupun tidaklah sekuat otomen,namun sangat banyak menolong orang )

Anonymous said...

ehhh!!camne kamu tau sy artis mesir bname,medad?
haha..gurau jer la..ak tau ko x kn ikuti artis2 ini.
fais sorg yg baek.die x suke berbelanje utk mende bkn2..kn fais??hehehe =p
sy jge tau idola fais ialah rasulullah saw..sbb tu fais sgt baek orgnyeeer hwahwahwa xP
vdeo2 tuh memang sngal..yg ats tu panas gler ak dga..yg bawah tu pcah prot ak hwahwahwa

al-fareast said...

hahaha...peminat otomen..kdg2 kita mmg tersilap plih idola....asada maybe a good exmple ..i know u ar medical student,,rite..hehehe..idola time kecik ak...hurmmm..power rangers wrna hijau..hahaha

to artis mesir:
cm perli ak je nmpak...tang ak x akan abiskn duit kn bende sia2 nih...hehehe..keep the secret dude..mmg rasulullah saw idola ak...doakan kita sntiasa ikut sunnah dn jln yg diajar bginda...jgnla kita disesatkn dgn kenikmatan dunia ni..insyaalllah...

Mukmin bin Mohd Khairi said...

pabila artis yang disanjung tinggi.. masyarakat mengalami kemunduran... ayuh kita bangkit,, umat memerlukan kita sebagai RIJAL!! yg bakal menggempur zionis laknatullah!! mari sahabat2 kita praktiskan qunut nazilah dalam doa kita!! ketahui stand kita di;

http://maszleemalik.blogspot.com/